Articles

Ciència

Notícies

Opinió

Testimonis

Música

Cinema

NOTÍCIES

Com reaccionem els cristians a la mort de famosos

La mort d’un famós sempre ens fa un shock.

R

ecordo escoltar la notícia de la mort de Prince (una icona de la meva època en la música) i em vaig quedar congelat en el meu cotxe. Va ser un d’aquests moments en els quals… sempre recordaràs on estaves i què feies quan vas escoltar les notícies.

I no, l’experiència de la mort de Michael Jackson o Whitney Houston no ho va ser menys xocant. Tant per a Michael com per a Whitney, vaig expressar el meu dolor a través de la música; escriure una cançó per a tots dos – em va semblar la millor manera de celebrar les seves vides i honrar les seves contribucions a la banda sonora de la meva vida. Per a Prince? El músic geni consumat? ufff. No estic segur de si podria reunir una melodia o una lletra per a expressar adequadament els meus sentiments. 

Però què pensem la majoria de Cristians quan sentim parlar de la mort d’un famós? 

 

En l’eternitat.

L'esperança de l'eternitat amb Déu

“Espero que coneguessin a Jesus com a Senyor i Salvador”. 

“Senyor, espero que hagin tingut l’oportunitat de penedir-se i confessar-te com a Senyor.”

S’ha acabat el joc. L’eternitat ja ha estat decidida. Què reflexionen la majoria dels cristians? 

“Ho van aconseguir, Jesús?”

Siguem honestos. La teva ment va vagar fins als últims moments en la mort de la teva celebritat favorita? Vas pensar (o vas esperar) que potser aquest famós “sabia” que estava vivint els seus últims dies i estava “segur” que la seva ànima estava bé amb Déu?

Jo… si, jo si que ho he fet.

I encara que mai sapiguem, en aquest costat, les respostes a qualsevol d’aquestes preguntes, encara ens importa. La comprensió de la serietat i la finalitat de l’eternitat fa sorgir la nostra resposta esperançadora. Estem alineats amb la intenció de Déu i no volem que ningú mori sense acceptar a Jesucrist (2ª Pere 3:9).

L'estatus de celebritat no és un repel·lent de la mort

El que es fa més clar amb la mort de cada famós és que la fama i la fortuna mai seran repel·lents de la mort.

La societat sovint manté a les celebritats sota una llum immortal, on tenen dret a viure per sempre. Són llegendes vivents. La mort dels famosos es converteix en una cosa al·lucinant, gairebé injust per a “ell” o “ella” deixar aquest món “tan aviat”.

La realització de la mort d’una celebritat és també un crit d’atenció – “Si {posa el famós que vulguis} pot morir, què hi ha de mi?”

No podem permetre que els diners, la fama i el talent, ni la por de morir ens enceguin de la veritat immutable de que tots tenim una cita amb la mort (Hebreus 9:27-28). Tu, jo, els que tenim en alta estima, els que creiem que són tan bells, talentosos, rics, famosos, genials, llegendaris. O simplement la família i els amics de tots els dies – tots nosaltres un dia prendrem el nostre últim alè, i ens presentarem davant Déu per a donar compte de la vida que hem viscut (Romans 14:11-12).

Prepara't per a morir, fins i tot si no ho estàs.

Quina és la reacció definitiva a la mort d’una celebritat per a tots nosaltres?

Auto-examen.

Escolta, no estic preparat per a morir, haig de fer moltes més coses en la meva vida, com tots! Però, estás preparat, encara que no ho estiguis?

No importa si la mort està prop de nosaltres, o la mort d’un famós – la mort és una pertorbació – una pertorbació de la vida mediocre o ràpida, una pertorbació de la falsa sensació de seguretat de que tenim tot el temps del món per  ________. La mort és aquesta alarma eixordadora que indica que és hora de reflexionar és la introspecció mentre fem l’inventari de les nostres vides, i de la forma en que ens hem preparat per a l’Eternitat – o no.

Testimoni

Vivim en una època de narcisisme. És l'era de l'auto-realització, la carrera implacable per a perfeccionar el jo.

Música

"Crec que moltes vegades... sentim que les nostres vides han estat en flames, els somnis que hem tingut, l'esperança que teníem, cremades."

Cinema

JESUCRIST, el Fill de Déu, als 30 anys es prepara per a la seva missió terrenal de salvar a la humanitat morint en la creu per a expiar els pecats del món.
Subscripció gratuïta per rebre novetats on-line al email, Subscripció per rebre la revista en PDF o subscripció per rebre la revista física.
comparteix l'article